Min och Cornelis fredag

Veckan gick, Cornelis blev tio månader (skall göra en sammanställning), C flyttade in i eget rum och jag sov något sämre pga orolig för jag inte kan höra hans andetag genom väggen. Men i långa loppet blir det bra att ha honom där inne. 
I vilket fall så kom fredagen, solen sken och det var en fin höstdag. Jag satte C i vagnen och började med en lunch ihop med "Bärgar-Berra" som jag jobbade med för några år sedan men som jag inte träffat på ett tag. Kul att kunna byta några ord med honom och få klappa på hans nya lilla vovve Signe.
När lunchen var slut fortsatte jag och C in till söder. (null)
(null)
Det var så himla njutigt väder och Cornelis var nöjd i vagnen så jag tog en fika på IlCafé och bara insöp stunden av ledighet och gullig unge i jordgubbsmössa. (null)
(null)
Sen strosade vi runt ett tag. Fyndade lite på Stadsmissionen, köpte godsaker till fredagsmyset inne på Urban Deli och sen blev det båten hem.

Hemma blev det en lugn kväll i väntan på Nicklas som körde från Hultsfred och när han väl var hemma efter jobbveckan och C somnat så åt vi ost, drack vin och hör och häpna såg en hel långfilm ihop utan att somna. (null)

Kommentera här: