Myrornas i Ropsten

Här om dagen lämnade jag C och N hemma för lite eget strosande på stan. Eller stan och stan, jag tog mig till Hjorthagen längst ut på röda linjen för ett besök på Myrornas där. Tre våningar av pryttlar, möbler och kläder.
(null)
Jag kammade inte hem någon storkova till fynd men tomhänt därifrån gick jag inte heller.
(null)
Låt oss kika på vad jag köpte.
(null)
Böcker känns kanske som något av det vars andrahandsvärde (iaf rent användarmässigt) är något av det det bästa. Oftast läser man en bok en gång, EN GÅNG, och sedan blir den ståendes i nästintill oanvänt skick. Barnböcker kan jag förstå att man bläddrar något oftare i men ändå, dem tröttnas det ju också på. Så dit jag ville komma var iaf att barnböcker är ett bra riktigt bra loppisköp då du får typ tio böcker till priset av en butiksny och sen kan du återlämna dem på närmsta secondhandbutik när du tröttnat och köpa ett gäng nya.

Barnböcker med tygrygg letar jag instinktivt efter då de ofta är lite äldre och har en mysig känsla över sig. När jag hittade en bok om Kotten i typ orört skick så kändes det givet som kommande julklapp till Cotten.
Sen hittade jag fyra par barnbestick också som jag betalade fem kronor för, TOTALT!
(null)
En lite mer använd bok som jag köpte var ABC-boken. Älskar dessa ramsor om Krakel Spektakel och Bagare Bengtsson. Flashbacks från barndomen när dessa sändes på tv.
(null)
35kr totalt för två böcker och fyra par bestick tycker jag är helt okej ändå!
(null)

Kommentera här: