En morgon, 06.30 i Februari

En morgon, 06.30 i Februari (skulle också kunnat vara en titel på en Lars winnerbäck-låt) men är inget annat än en klassisk vardagsmorgon.

Tänkte bara dela med mig av lite vardag. Cornelis sov bra med endast ett litet uppvak som ändå skedde samtidigt som undertecknads toabesök så ingen större uppoffring. Sedan sov han som en stock till 06.30 vilket en vardag när jag jobbar är den optimala tiden att gå upp. 1-0 till Cornelis sovvanor.
Sedan tittade C på Emil i Lönneberga medan jag gjorde iordning frukost och sedan följde en orimligt besvikelse kring varför det var leverpastej på mackan och inte ost (som jag så fuskigt nog hade). Men det löste sig och sedan övade vi lite på att gå baklänges i hallen innan det var dags att väcka Nicklas för att ta över barnstafettpinnen för resten av dagen. 
(null)
(null)
08.20 gick jag hemifrån och sedan följde en evighet av vidriga tågförseningar, tågbyten, folkmassor som var tvugna att byta perrong och slaskiga snömassor i mängder. Strax över timmen tog det från Hammarbyhöjden - Kungsholmen idag. Det är alltså lika lång tid som det skulle tagit att köra bil från Huskvarna till Mjölby. Skillnaden att det är drygt 8,5 mil längre. 
Men jag är inte bitter och till jobbet kom jag. 
(null)



 


1 Phar:

skriven

Vi har köer i Huskvarna också...

Kommentera här: