Loppishelg

En riktig loppishelg blev detta. Jag måste snart anordna en egen loppis och sälja av lite grejer alltså. Men i väntan på det fyller jag de skrymsler och vrår vi har.
I lördags åkte jag, Cornelis och Nicklas föräldrar till Erikshjälpen i Vårby där jag fyndade en stor och fin griffeltavla för ynka 40kr. Jag funderar på om jag ska måla den med svart griffelfärg eller om den skall få förbli grön. En liten virkad prinsessbakelse och t-shirt till C blev det också.
(null)
(null)
Idag, söndag, befann jag mig på söderorts galnaste tillställning när det gäller second hand. Nämligen barnloppisen i Skarpnäckskolan. Kön ringlade utanför och folk stod med tomma blåa Ikea-kassar redo att fyllas med fynd. Så även jag, även om jag inte hade någon Ikea-kasse med mig. Sommarkläder och lite extrapåfyllning på mössa/vantar inför förskolestarten var min huvudsakliga inriktning. (null)
Här gäller det att bestämma i förväg vad man är ute efter och sen ha tålamod. Mycket tålamod. Folk roffar, river och armbågar sig fram bland bord uppmärkta med barnstorlekar från 56-170. Olika rum för olika teman och ställningar med ytterkläder. Jag höll mig till min plan som var att direkt nå fram till ett av de inre rummen med sport/fritid och skor. Uv-kläder och sandaler till sommaren var nämligen mitt prio och jag är glad att jag bestämde mig innan för vad jag var ute efter och tittade efter detta först. Borden sinade nämligen fort och kvalitén sjönk drastiskt efter första halvtimmen. Men jag är väldigt nöjd med min fångst denna dag. En skaloverall hade gjort potten komplett men för 240kr fick jag ändå följande:
  • Uv-tröjor x2
  • Uv-byxa
  • Uv-hatt
  • Sandaler
  • Badbyxor
  • Badshorts 
  • Shorts
  • Solhatt
  • Långärmad t-shirt
  • Jeans
  • Mössa från Villervalla 
  • Mössa från polarn och pyret
  • Vantar från polarn och pyret
  • Haklapp
  • En bok om en familj som ska på semester och två pixiböcker.
(null)
Favoriterna i typ nyskick måste vara badshortsen från pop och sandalerna. (null)
(null)
Redo för varmare tider! (null)


Kommentera här: