Lördagen innan febern x3 kom

Här trodde man att man skulle slippa den här influensaskiten som Nicklas och Cornelis dragits med i två veckor nu. Tänkte att jag är nog starkare än dem så jag kommer klara mig. Men som ett brev på posten, exakt en vecka efter att C blev febrig (som i sin tur även blev det exakt en vecka efter att Nickals blev det) så kilar tempen stadigt på 39 för undertecknad. Nu hoppas jag innerligt att jag inte åkt på lika kraftig version som männen i hushållet för en hel vecka med feber kan man ju bli galen av!

Men vi lämnar feber och annat elende och tittar på gårdagen, som var blev ett fint andhål för mig och Nicklas. Vinköket som är en bar i källaren innanför Le Rouges drapperier var stället vi bokat bord på. Till en början var vi itne superövertygade då vi var helt ensamma och vinet i vinkylen samsades med uppblåsbara papegojor... Men positivt överraskade av god gnocci och bra service. Det går ju liksom int att tycka illa om ett ställe som bjuder på extradesserter. 
När vi var klara med middagen gick vi vidare till en vinbar (Corvina enoteca) som höll rätt så mycket högra standard än Vinköket. Trots en rätt gedigen middag så var vi lite lite sugan på en ostbit också så ajg beställde in en "cheese platter" och döm av min förvåning när det typ visade sig vara en huvudrätt. Vi åt ost så vi mådde illa men det var så jävulusiskt gott och lagom till sista glaset så hade vi både kommit på ett par bra idéer för kommande toastmasterskap och eventuellt bestämt oss för hur vi skall göra med utlandsjobbet. 
Men framförallt var det fint att bara få vara jag och N för en kväll utanför hemmet. 
(null)
(null)
(null)
(null)

1 Anonym:

skriven

Det går bra nu...

Kommentera här: