Första veckan 2019

Årets första vecka lider mot sitt slut och det blev kanske inte en helt klockren start då jag jobbade en dag och sen fick feber. Vet inte när jag var hemma från jobbet sist men frös som en tok en hel natt och svettades lika mycket dagen därpå så lika bra att låta, vad det nu än var, försvinna ur kroppen. Är dock tillbaka på banan nu så från nästa vecka blir det full fart.
Har inte så mycket bilder att bjuda på men här kommer lite blandad kompott som iaf lagrats i mobilen senaste veckan.
(null)
Innan jul fixade jag håret hos Patrik och såg nu att han lagt upp före/efter-bild och ni ser ju själva, hårproffs! Fyllde ut och gjorde bara en ytterst liten förlängning denna gång. Extremt nöjd! (null)
Gjorde vår allra första matbeställning över nätet då vi hade en rabattkod. Utan rabattkod så får man betala 148kr extra för packning och hemleverans från Willys och jag måste säga att den tid och planering man tjänar på att få allt till dörren ändå är värt det om man gör en stor rejäl genomtänkt handling. 
(null)
Lagat en ny indisk vegetarisk gryta som fick klart godkänt som ny rätt på veckomenyn. En grund på tomat, grädde, spenat och garam masala och sen med stekt halloumi i.
(null)
Idag, lördag, var vi och spontantittade på en tomt där det skall byggas parhus. Men det som på bilden såg ut att vara ett naturskönt område visade sig ligga fem meter från Nynäsvägen och var ett ytterst oskönt område så det blev inga mer dagdrömmar om ett sånt hus. Även om tankeverksamheten sattes igång och jag har börjar knarka Hemnet igen efter ett par månaders sunt skrollande. (null)
Avslutningsvis, en påminnelse om att imorgon, söndag, så börjar Farmen! Titta! Om inte annat för min skull.


Kommentera här: