Host, host och host

Hello hello. Tidiga mornar, hostkalas och  adventskalenderpremiär är vad som sätter och inte sätter guldkant på vardagen just nu. Strax innan eller mitt i prick 06.00 går jag och Cornelis Rune Gustav upp. Tack och lov levererar julkalender ett och annat skratt detta år så jag har det som milstolpe varje morgon numera! 
Förutom tidig uppgång så är nattsömnen sisådär. C har nu hostat till och från i över en månad nämligen och efter en näst intill sömnlös natt för hans föräldrar (tillika sovrumsgrannar) så blev det ännu ett besök hos farbror doktorn idag. Långdragen virusinfektion i kombo med ett litet barns trånga luftvägar var den klena (men lugnande) tröst vi fick. Dvs inget allvarligt men ändå jobbigt då hostan verkligen påverkar honom. "Puffspray" som skall andas in för att vidga luftvägarna fick vi med oss hem men den var omöjlig att applicera på en sprattlande Cotte så vi för se hur stor nytta den kan göra. (null)
(null)
Annars då? Jo "vi" bygger koja innan Steffo hinner säga skumbanan i Nyhetsmorgon, klättrar och fastnar uppe på bord och planerar julklappsinköp samtidIgt som vi försöker hålla nere på just de där köpen. Sen fyller jag år också sägs det, fyra dagar kvar till den stora dagen. Fyllde jag liksom inte 25 igår? (null)
(null)

Kommentera här: