Back to work

Då har jag börjat jobba! Vart tog vintern och våren vägen? Hur kan det redan ha blivit den där dagen långt bort i framtiden då jag skulle börja jobba igen? Men det känns ändå rätt bra. Att Nicklas får rodda C en hel vardagsvecka känns också jättebra och viktigt. Cornelis är trots allt fortfarande väldigt liten och jag tror det kommer vara värdefullt för N att ha haft fullt ansvar, om så en kortare period, även i denna åldern och inte enbart när Cornelis blivit ett år. Igår var de på föräldragrupp och på fredag var det visst något annat möte på bvc.
För egen del så är det lite motigt att kliva it från lägenheten och se Cottens lilla hand trevande "vinka" när jag backar ut genom dörren men såfort jag kliver av bussen i Frihamnen så känner jag också att det är väldigt skönt att få göra min grej i ett par timmar och jag kände mig inte ens stressad över att skynda hem igår när arbetsdagen passerat. Jag har sagt det förr men jag är väldigt stolt över mig och Nicklas. Det kommer bli bra det här känner jag. Lite jobbigt såklart men viktigt att båda får tillåtelse och möjlighet att fortsätta utvecklad och detta i takt med att Cornelis gör det samma ihop med oss och vår lilla familj. (null)

Kommentera här: