Spontanitet

Sovmorgon idag! I alla fall i den bemärkelse att Cornelis somnade om efter ett gediget blöjbyte i tidig morgonstund och vi gick upp först strax innan 09! Sen att natten innehöll både matstunder och gallskrik är en annan sak. 
Efter lite frukost och morgonlunk flyttade vi it på balkongen och där tog C sin förmiddagsnap och jag kunde sippa kaffe i lugn och ro. VARFÖR blir det så här himla härligt ute nu när jag skall börja jobba??? (null)
(null)
När detta leende möter en när han vaknat så glömmer man lätt alla jobbiga nätter. (null)
I solen fortsatte vi sedan vår dag med lunch nere i Sjöstan med kollega och hennes bebis. Känns verkligen som jag maxar föräldraledigheten just nu! (null)
Sen blev det en spontanare. Jag drog på jobbfest. Nicklas som hade sin sista dag på sitt projekt trodde att han skulle jobba sent men när han kom hem tidigt så öppnade det upp för mig att dra iväg. Så himla tacksam över att vi kommit så långt med Cornelis trots allt att det är möjligt för mig att spontana iväg på detta sätt. Så med lite extra piff drog jag in till Frihamnen och drack lite öl med kollegor och började nästan längta efter att börja jobba igen... i alla fall tills dess att jag saknade mina killar och åkte hem. (null)
(null)
(null)

Kommentera här: