En bättre måltid med fantastisk vän

Anledningen för min Smålandstrip denna gång var i grunden för att fira min äldsta vän som fyllt 30! Vi lärde känna varandra på lekis, så i omkring 25 år har hon funnits i mitt liv. 

För att göra något speciellt av firandet så bokade jag in oss på Matstudion i Jönköping. En speciell restaurang som endast tar emot åtta sittande gäster åt gången (13 st om man vill sitta i baren). Det är som att komma till kockens vardagsrum och så äter man en satt meny som byta ut varje månad. SÅ himla trevligt!  (null)
(null)
Joaquin som driver restaurangen, som ligger på bottenplan i en stor villa (Tommy Myllymäkis hus), lagar all mat själv och står och diskar, lagar och serverar under sittningen. (null)
Denna kväll var jag och Johanna, pga en sen avbokning, helt ensamma i matsalen. Vi fick frågan om vi ville komma en annan dag istället men det fanns inte på kartan och gu vad glad jag är att vi gick dit ändå. Vi satte oss efter en stund framme vid barbordet och under hela middagen pratade vi med kocken som berättade om hur han startat restaurangen, var han plockat svampen och om drömmen om en Michelinstjärna.
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)

SÅ god mat och SÅ fint sällskap! Bra fredag med andra ord! (null)

1 Johanna:

skriven

❤️

Kommentera här: