Höstkrisp, kransbindning och det tokgulliga huset

Här om dagen hade jag en välbehövlig paus från förkylda familjemedlemmar och tog bussen ut till Värmdö för att möta upp Johanna som flyttat till Ingarö. Det var en såndär krispig höstdag när man känner att just det som är vackert med hösten hänger på sista versen men ännu inte gett upp. Vårt mål med dagen var förutom att besöka butiken "Brisak" som har ett stort utbud av julpynt även att ge oss ut i naturen och leta material till kransbindning. 
Men innan själva kransbindningen kom igång så fick jag fika inne hos J och R i deras tokmysiga lilla hus.
(null)
(null)
(null)
(null)
Med rostat bröd och kaffe i magen stapplade vi ner för slänten och iväg på naturfyndsjakt.
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
Sen vräkte vi ut oss vid köksbordet och började skapa. Johanna gick direkt på julkransen medan jag försökte få till något mer säsongsbetonat. Julmustpremiär blev det också! (null)
(null)
(null)
(null)
Båda kransarna blev faktiskt över förväntan men jag ger ändå Johannas krans guldmedaljen och den funkar ju faktiskt redan nu! (null)
(null)
När höstsolen började gå ner tog jag min krans under armen och åkte hem över broar och förbi mötande rusningstrafik. Två myskorvar på bättringsvägen härjade runt där hemma. (null)
(null)

Kommentera här: