Bara dagar kvar

Fem dagar är det kvar till valet 2018. Ett val som kan få förödande konsekvenser för Sverige om vi alla inte hjälps åt att få dem som funderar på att lägga sin röst på klimatförnekande, kvinnonedvärderande smygrasister att tänka om!
Även viktigt att vi ALLA gör det vi är skyldiga till, nämligen att rösta! Det anses vara ren och skär lyx i vissa länder att faktiskt få uttrycka sin åsikt. Att inte rösta, även att rösta blankt, och därmed inte lägga sin röst på ett parti man iaf tycker står för någolunda bra grejer är lika med att låta Sverigedemokraterna knapra in på ännu en röst, din röst! 
 
Jag är feg, kan inte mycket om politik och skulle aldrig (tyvärr) våga gå in i en politisk diskussion med någon som är kunnig. Men jag undrar ändå hur det kan finnas folk i Sverige, i ett land som är helt fantastiskt, ett land som jobbar för jämställdhet och demokrati där människors lika värde står i fokus och där vi tar hand om varandra och vår miljö ÄNDÅ vill rösta på ett parti som förespråkar att kvinnor skall tappa rätten till sina egna kroppar, ett parti som förnekar klimathotet och vill inskränka fri media? 
 
Jag kommer att rösta på Centerpartiet. Fattar inte varför det är så jäkla hysch hysch om vad man röstar på. Om fler skulle prata om vad man vill, önskar och tror på så tror jag att upplysningen hos dem som kanske fått allt om bakfoten skulle bli större. Det finns säkert delar hos Centern som jag inte fullt ut stödjer men det jag vet är att de värnar om jämställdhet, medmänsklighet, miljön, vill att familjeliv skall kunna kombineras med yrkeslivet på ett bra sätt och att det skall löna sig att driva ett litet företag.  

Bara dagar kvar nu. Ta ditt ansvar och rösta! Och rösta på ett parti som INTE har nazistiska rötter som INTE vill tillåta barnmorskor att vägra abortvård och som INTE har en skev människosyn.

 

 

 

 


Kommentera här: