Påskloppis

Det var en gång ett loppisberoende. Nä men ärligt talat, ibland undrar jag hur jag någonsin skall kunna motivera ett nyköp framför secondhand. I alla fall när det, som jag tidigare sagt, handlar om saker till C. Sten i glashus kanske då det just nu är påväg en ny overall på posten. Men ändå, ni förstår vart jag vill komma. Jag älskar loppis!
För hur kan man inte det när dessa saker fyndas: (null)
(null)
En dockvagn i trä och med finaste färgställningen. Cornelis drar nu runt denna fylld med pusselbitar. När han inte vill leka med den mer kan man ju alltid typ plantera saker i den...
Som alltid så spanar jag efter leksakshundar från Schleich och på myrornas på Kungsholmen hade de en dag en uppsjö så jag knep en Schäfermamma med valp och en "Båtsman". 
Nu till påsk så ramlade jag även över en låda full av påskägg och gräver man lite så kan man hitta både gamla, välbevarade ägg med sån fin spetskant inuti. En guldpeng betalade jag för dessa ägg "made in GDR" och varför inte kolla närmsta secondhandbutiken först iaf innan man  lägger 49kr på ett nyproducerat ägg från Åhlens som massproducerats i Kina. 
I påskägget i år så blir det inget godis för C, nåt år till får han gott vänta, ist ska han få en liten bil, några memorybilder från ett spel (resten kan bli adventskalender) och en bok.
(null)
(null)
Har ni sett en sötare bok? En djurbok på rim där varje bild är som ett gulligt vykort. På framsidan står det handskrivet "Välkommen hem nånting nånting från mormor och morfar", gulligt, säkert 50/60-tal. Nu får C slita den lite till. (null)

Kommentera här: