Hejdå 2018, hej 2019

(null)
Tillsammans med två andra par med tillhörande småbarn valde vi att fly stan över nyår för ett hus på landet i Botkyrka. Helt klart ett klokt beslut så här i efterhand då jag tror att iaf vår lägenhet hade blivit ett smärre världskrig om vi stuvat in oss alla och nämnda småbarn på 70 kvadrat. Två dagar bodde vi i huset och hann då med lite andpaus och inte bara fix och don. 
Till exempel promenad och jacuzzibad. (null)
(null)
Kanske vill ha en sån här värmande lyxlåda i min ägo en vacker dag!
(null)
(null)
När själva aftonen närmade sig svidande alla om till lite finare outfits och sen var det full rulle med trerätters, quiz, barn som ville/inte ville äta och sova, barn som ville härja, raketer, sällskapsspel och tolvslag. Intensiva sluttimmar på 2018 minst sagt.
(null)
Försök till familjefoto med en duracellunge.
(null)
(null)
Två av fyra barn somnade innan vuxenmiddagen och jag tackar Cotten för att han gav oss ett par timmar där vi kunde rodda med huvudrätten som var vårt ansvar och även fick äta dessert och skåla in tolvslaget innan han promt skulle upp och vara vaken en timme när vi var redo för sängen. Men man kan inte få allt. Även om jag typ ändå har det.
(null)
(null)
Tack 2018 för allt du lyckades innehålla, från utmanande stunder med ett barn vars faser ändras så fort man lyckats skapa en rutin till ärofyllda och utvecklande arbetsmöjligheter. 2019 hoppas jag bjuder på lite mer egentid för mig och Nicklas och så tycker jag allt att vår lilla trio bör få sätta fötterna utanför Sveriges gränser.




Kommentera här: