Loppishelg

I lördags var det dags för "Bagis megaloppis" att gå av stapeln och jag hade lyckats boka in mig på en plats. Med regnet hängandes i luften, en Cornelis som inte var superglad över att packas in i bilen 8.30 för att hans föräldrar skulle frakta ett gäng flyttlådor till Bagarmissens centrum och med ett bord som på pappret var en meter för långt mot vad som var tillåtet så gjorde jag mig tillslut hemmastadd i utkanten av torget.
När allt var på plats och jag blivit ensam med mina lådor och pinaler så gick det faktiskt rätt så bra. Swish krashade iof mitt på dagen men kontanterna fick steppa in och regnet höll sig från att falla. Efter fem timmar hade jag kammat hem 2500kr och jag hade väl iaf blivit av med 75% av det jag hade medmig.
När söndagen och tillika morsdag sedan kom så var min önskana tt få egentid för att dra in en vända till Hornstull där det denna dag också hölls gatuloppis. Tyvärr inte lika tur med vädret, men desto större chans till fyndpriser. 
Eftersom jag gjort mig av med mycket dagen innan tyckte jag allt att det var rimligt att fylla upp lådorna igen. För 300kr fick jag följande:

Ett påslakanset "Putte i blåbärsskogen" från Designhouse Sthlm. Likadana Nikegympaskor som C typ bor i idag fast några storlekar större. En tröja med taxar på från Zara baby. Mjukisbyxor från Åhléns, tights från Polarn o Pyret. En liten ugnsform som Cornelis skall få ihop med lite andra små köksredskap jag samlat på mig. Raggsockor till C och en tröja i Alpaca/merinoull från Samsøe Samsøe till mig. 
OCH, en vinteroverall från PoP till Cornelis som jag har förhoppningen kommer att funka både nu i vinter och den där efter då det är 2-3 år. 
300 kr alltså för allt ovan. Sjukt bra! 





Kommentera här: