Kläder efter väder och en helg

Är det vår nu? Eller mitt i vintern? Att klä Cornelis på mornarna är inte bara svårt ur ett trottsperspektiv utan även för att jag verkligen inte vet vad han bör ha på sig. Vi äger overall, galonkläder, fodrad galonjacka, vattentäta överdragsbyxor, vindfleece och fleecebyxor. Ändå är det som att detta inte är nog, det passar inte ihop. Antingen blir det för knöligt med overall och galon, eller för kallt med fleecebyxa och överdragsbyxor eller blött med enbart overall. Vantar ska vi inte prata om. Just nu funderar jag på om en fleecefodrad galonoverall inte borde få komplettera den redan enorma klädhögen. För två år sedan tänkte jag vägra både fleece och galon ur miljösynpunkt men nu är jag där, i "jag tar det enkla, billiga och minst bråkvänliga plagg jag hittar-fällan".
Nog om det. När det inte regnar ute så är vi iaf glada och kan leka (titta på tåg) i parken efter föris endast iförd overall. 
Helgen som gick spenderades med city häng, kompislek och husvisning. Huset blev det inget med mer än ångest då det var ett renoveringsobjekt som trots skicket gick för vårt maxpris (och då ej renoveringskostnader inräknade). 
Men cityhänget med tremannagänget var härligt. Det var liksom första gången som det kändes som att vi kunde ha en familjedag på stan där alla var delaktiga. 
Cornelis åt en hel hamburgare, traskade runt i butiker och lekte av sig på Nytorget. Samtidigt fick även vi äte hamburgare, traska runt i butiker och kompromissa med lek på Nytorget. 
Söndagshäng med Olivia och Nicho. Trots att småttingarna inte setts sen i sen somras så kunde de faktiskt leka och ha kul mellan bilbråken. 
Nu är vi halvvägs in på denna sista lediga vecka innan jag börjar jobba igen. Skönt, men också lite jobbigt, såklart. Det är ju inte oskönt att vara ledig liksom. Men det känns bra att Cornelis ändå inte kommer behöva gå så mycket längre dagar på föris iaf och att Nicklas oftast kan hämta så jag slipper stressa från andra sidan jordklotet (aka Frihamnen). 
Tack och godnatt. 






Kommentera här: