Veckan med extra allt

Hej veckan med typ tusen händelser.
För att nämna några så har jag börjat jobba igen (äntligen), vi har lagt ett bud på en villa (hej skambud som inte accepterades), vår bil har pajjat och skall kosta 12 lax att laga, Cornelis kaskadspydde ner hela sängen en natt men sen var han pigg som en lärka och inget mer hände (var det pizzan vi åt till middag eller varför kräks man så intensivt under en kort period och inte mer?).
Jag vet inte vad vi håller på med egentligen kring husköp. Jag tänker på bostadsbyte hela tiden, tittar, luskammar sidor, vrider och vänder på de mest konstiga planlösningar och kisar med ögonen när jag tittar på avståndet in till stan och tummar lite mer och mer på vad jag egentlige vill ha.
Samtidigt får jag ont i magen när det väl blir lite verklighet. Vi har inte den ekonomiska möjligheten att köpa det vi egentligen vill ha, inte heller en arbetssituation som öppnar upp för vilket lånelöfte som helst, när som helst. Så när någont som skulle KUNNA bli vårt, som NÄSTAN känns som det vi vill ha, under en period där vi HAR ett beviljat lånelöfte, dyker upp är det som att jag slukar det med hull och hår och hinner flytta in både en och två gånger. När det sedan visar sig att det inte alls skulle kunna bli vårt till det priset vi tänk så går musten ur på en sekund och jag tänker att vi aldrig kommer få bo i ett hus med trädgård i den här staden. 
Nä, nu lägger vi det bakom oss, njuter av Sofiakyrkan som varje morgon önskar en godmorgon utanför fönstret och att vår 2,5:a plötsligt blivit en trea enligt en mäklare vi haft kontakt med. 
I övrigt är jag jätteglad över att vara tillbaka på jobbet. På det kontor jag suttit de senaste tre vårarna och till det projekt som jag för sjunde gången nu skall arbeta med. Farmen, det som mer eller mindre är 80% av min karriär. Snacka om spetskompetens liksom, fråga mig om okantat virke, svenska lantrasdjur och trikinprover och jag lovar att svara. 
 

Kommentera här: