Fem dagar och 50 år

Efter Värmland och Örebro så landade jag och Cornelis i Mönsterås hos mamma och pappa för ett par dagars ytterligare semester. 
Nicklas lämnades av i Skillingaryd så det var bara jag och min minimänniska. 

Älskade stuga. En stuga som funnits i mitt liv i 32 år och i familjens ägo i 50. Med utsikt över en vik från Östersjön där segelbåtar tar sats ut mot Öland. 

Vädret pendlade friskt men varje dag sprack det upp och båtturer, mörtfiske, bad var och varannan dag, skaldjursmiddag och frukost på en ö hanns med. 
Cornelis var först skeptisk till båtutflykt men när han insett att man kunde få gå iland på "skattkammarön" så var han nöjd. Baea inte båten åkte för fort. 
Älskade badunge. En riktig badmästare som han kallar sig själv. Älskar vartenda hårstrå på denna skrutt! 
Tid för lugn gavs det också. Jag fick sovmorgon varje dag och för det är jag evigt tacksam. 
Rökta räkor och havskräftor från Timmernabbens rökeri. Kanske det godaste i universum. 
Som ett fyrverkeriavslut på en konsert så avslutade vi denna minisemester med frukost på "skattkammarön". Kommer vara varm i hjärtat av detta fram till jul nu! 







Kommentera här: