Skagentoast, packning och möblering

Satan så skönt jag sov inatt. Äntligen en sån där riktig djupsömn. Sovmorgon blev det så klart också innan vi mobiliserade oss in till stan där vi uträttade lite ärenden och intog en skagentoast i Hötorgshallen. Nu under efermiddagen har vi packat för fulla muggar inför vår kommande skidresa som går av stapeln imorgon. Packa lätt är ju lättare sagt än gjort när man skall ha med sig pjäxor, hjälm, skidkläder och lite annats smått och gott. Tur för mig att Nicklas pappa fixat ner ett par skidor till mig så att det bara är Nickals skidor vi behöver ta på flyget!

Lugn kväll här hemma blir det ikväll. Jag ska försöka övertala herrn att vi ser på mello då jag hört lovande ord kring Hasse "kvinnaböske" Anerssons låt.

Jag möblerade för övrigt om i veckan. Inga stora förändringar direkt men jag bytte plats på byrån och drinkvagnen. Om det blev bättre eller ej vet i katten men alltid roligt med lite variation. Känns i alla fall som att ananasblomman kom till sin rätt i en gammal plåtburk som jag fram till nu inte haft ett användningsområde för. Men den som spar han har och plötsligt dyker ett användningsområde upp!
 

Kommentera här: