I villakvarteren

Sista långledigheten är över, dags för skogsliv igen innan hösten med dess mer normala arbetsveckor och två (ibland tre)-dagars ledigheter.


Jag avslutade helgen med att ta bussen ut till Nacka. 20min från Slussen och så var jag i mysigaste villakvarteret och hemma hos min Jönköpingsvän O.

Jag blev bortskämd med gofika på Olivias uteplats och vi norpade sensommarstrålar och pratade sommaren som varit och hösten som komma skall. 

Tänk att så många av mina vänner bor i Stockholm ändå. Man kan ju inte förvänta sig att få alla sina nära i samma stad men jag är ändå tacksam över att dem som faktiskt finns här uppe finns just här. Nog för att Nicklas är det som betyder mest men helt ärligt hade jag haft mycket svårare att anpassa mig till denna stad om jag inte haft så många vänner här.

Blandningen i att ibland möta upp en vän på ett café i city, ibland i en mysig lägenhet eller som nu i ett hus utanför stan älskar jag. När jag flyttade till Stockholm trodde jag bara att det var en lägenhet i innerstan som gällde, för det var det enda jag visste om och själv hade bott i de somrar jag varit uppe och jobbat. Numera är stadens olika delar mer bekanta och jag känner mig mer och mer hemma här allt eftersom jag lär känna staden och hur man med rätt enkla medel tar sig mellan innerstad, förortsmys och skärgårdsliv.

Efter timmar av prat i solen och kaffeslurpar i plural fick jag skjuts hemmåt och kvällen bestod av packning och fix inför stundande jobbvecka.


Ps. Renoveringen Nicklas roddat med hela helgen blev så himla bra men visar bilder när allt är klart.

Kommentera här: