Det var inte igår...

...som jag skrev här senast. Inte heller igår som jag äntligen var ledig lite igen. Men däremot så fick jag en hel vecka ihop med N och C förra veckan. Det kunde inte kommit lägligare då det finns nån magisk spärr efter typ 75% av ett projekt då man bara känner att energin och idéerna är slut. Men efter ett gäng dagar i Stockholm med både utekväll med kompisar, date night med barnvakt, familjemys på Skansen och hemmahäng så känns det kul att åter hugga tag i Farmens sista veckor.

Dagarna i Stockholm fylldes med så mycket fint och höjdpunkten var nog dagen på Skansen. Även om C sov de två första timmarna. 

Vi tog båten direkt från sjöstan till djurgården, ett av de bästa färdmedlen om du frågar mig.
Väl på Skansen så inledde vi med husmanskost på Gubbhyllan. Tyvärr var servicenivån katastrof men man skall inte klaga när barnet sover och sällskapet är bra. 
Jag hade helt glömt hur mysigt det är på Skansen. I mitt huvud är det ett ställe med bondgårdsdjur men jag blev helt förälskad. Tror vi får önska oss årskort i julklapp. Det gamla kvarteret var min favorit med de gamla lanthandlarna, bageriet och krukmakeriet. 

Sen vaknade C och då blev det sälar, vargar, karuseller, barfotaspring och msttpiskning för hela slanten. Och inte skulle han hålla oss i handen inte, nej farmor eller farfar var det som gällde. 




Tack för denna sommardag. Den kommer kategoriseras in som en av sommarens höjdpunkter. 










Kommentera här: