TBE fail

Imorse var man populär kan jag lova. 07.30 hade jag övertalat Nicklas att följa med ner till BVC i Hammarbysjöstad där det var drop in på TBE-vaccination. Cornelis var också med såklart och vi skyndade för att hinna dit innan jobb och förskola. Fem kronor dosen hade jag fått för mig att det kostade också.
Väl på plats så var det fem kronor av varje vaccin som gick till UNICEF men varje spruta gick på 380kr. Men det får det ju vara värt. Sen visade det sig att Cornelis inte fick ta vaccinet innan han tagit 18-månaderssprutan och Nicklas fick även han stå över då han nyss vaccinerat sig mot vattkoppor vilket inte var två vaccin som lirade med varandra. SÅ det slutade med att endast jag fick en första TBE-spruta och Nicklas och C fick snällt vandra upp för backarna igen ovaccinerade medan jag åkte till jobbet. Jag fick iaf sällskap och vi fick 45 min extra familjetid på morgonen;)
(null)


1 Olivia:

skriven

Haha roligt att du trodde det kostade 5kr 😂♥️

Svar: Vilseledande marknadsföring;)
Emma Lindén Öhling

Kommentera här: