Landat nu

Vi har landat nu, landat i vår älskade lägenhet, landat i förskolerutiner och i att återigen behöva handla mat, laga mat, tvätta oc städa... Så mycket man saknat att själv få välja vad man vill äta lika mycket kan man ju sakna lunchbuffén 100 meter ifrån Stilla havet. 
Men nu är det överfulla matkasar från Willys som gäller, planering och struktur. Vi fick en p-bot på 1100kr idag för vi inte hann flytta bilen från städgata... Såna saker får mig ur rubbning, började typ gråta (främst för att gubben som lappade var kvar och var en idiot), men man inser också att det är så mycket som egentligen inte spelar nån roll som man skall hålla koll på. Sädgata, jäkla påfund, de städar fan inte ens vår gata liksom.
 
I vilket fall så är Cornelis tillbaka på förskolan och han anpassade sig redan första dagen. Lite ledsen när andra barn blir hämtade säger de om inte även han hämtas men jag tänker att det är ett steg i att han börjar förstå att han faktiskt har egna föräldra, hehe.
 
Nicklas har jobbat två dagar dn här veckan och jag har plockat, plockat, plockat och plockat i detta hem som liksom kläggade igen på nolltid efter att mexikoväskor och julklappar packades upp i ett enda tornado. Jga har möblat om i Cornelis rum då han på nolltid klätttrar i och ur sin spjälsäng så nu finns där iaf en fåtölj han kan landa i när han kastar sig ut över kanten. Sen har jag även fört dialog med kommande jobb och även svarat på frågor och händelser kring Farmen som haft premiär. Så även om jag inte jobbar just nu så känns det som att de där timmarna när Cornelis är på förskolan försvinner i ett naffs.
 
 
 


Kommentera här: