Nyår 19/20

Efter jul kommer nyår. Om ni inte visste det. Nyårsfira det är inget vi håller en tradition kring utan det får bli på det viset som känns härligast just för året. På det viset så insåg vi också att vi aldrig firat in ett nytt år i mitt barndomshem tillsammans. Märkligt då det finns sämre ställen att se fyrverkerier ifrån så att säga. 
Men i år föll det sig liksom så att vi inget hellre ville än att vara kvar i Huskvarna och då inga huvudstadsplaner fanns och mamma och pappas hus var "ledigt" så passade vi på. 
Barndomsvänner med respektive dök upp strax efter 18 och Cornelis var ytterst nöjd över att iaf under två timmar få vara med och fira. 
Men när barn somnat så slog vi oss ner vid matsalsbordet och njöt av trerätters där alla varit med och bidragit. Chevre chaud, lamm med Stuvad spetskåloch salt karamell-pannacotta bjöds. 
Tolvslaget skålade in på balkongen och fyrverkerierna över Jönköping var de bästa jag sett på länge. 
Inför 2020 så kommer jag varken dra till med löften eller storslagna förhoppningar. Det enda jag yttrar är en ödmjuk önskan om att året blir ett snällt sådant för mig, oss och alla dem runt omkring. 












Kommentera här: