Kalmarpärlor

Nu färdas jag fram genom ett snötäckt Småland. Fy, jag som hoppades på vårvyer utanför fönstret nu. Men än så är det långt till vår...
 
Kalmarvisiten är till ända och jag lämnar med ett leende på läpparna. Så mysiga dagar som fick ett grymt avslut då vi besökte två nykomlingar i staden sedan jag flyttade ifrån Smålands riviera. 
 
Först ut var Kallskänken som öppnat upp för kvällsmeny. Vi var där och käkade igår och jag dog smaklöksdöden av både griskind, konfiterad anka och minihamburgare. Kan också ha ätit en av de godaste desserterna i form av kladdkaka med salt knäcksås och lemomcurd! Tur för min plånbok att detta ställe inte fanns när jag huserade som student här!
 
 
Idag, innan tåget gick, så besökte vi även den finfina butiken Bonbons som drivs av duktiga Madeleine. En liten lyxig karamell i godispåsen kan man säga, fylld med smarriga vintageprylar, kläder och handplockade nyheter från bland annat House of rym och Rifle paper Co. Fick ett enormt sug efter att hämta upp de två "Emmafåtöljerna" som står hemma hos Nicklas pappa när jag såg fåtöljerna som fanns här i butiken! Besök denna butik (öppet fredagar och lördagar) om ni har vägarna förbi Kalmar!
 

Hejdå Kalmar för denna gång! Alltid ett nöje!
 

Kommentera här: