Vår första inköpta gran

(null)
Förra veckan köpte vi vår första gran. Jag och Nicklas har haft gran ett år tidigare i vår förra lägenhet men den var egenhuggen av Nicklas pappa (inte fy skam det inte). Denna granen köpte vi dock på egen hand då det var en sån där målbild jag hade som gravid. När jag tänkte på tiden efter förlossning så såg jag framför mig hur vi pulsade i snö upp till torget i Hammarbyhöjden med vagnen och köpte en gran. Nästan så blev det förutom att det var typ noll snö och vi fick gå ända bort till Svedmyra för att hitta en gran. MEN en gran fick vi och jag fick min målbild upplevd. Lite dumdristigt att promenera hela vägen bort dock för kände att min kropp inte var helt fit for figt men Nickals roddade både vagn och gran så jag kunde vanka fram i min takt på väg hem (som dock blev med tunnelbana).  (null)
(null)
(null)
När vi kom hem och granen kommit på fot så plockade jag fram julgranspyntet. Jag älskar vårt pynt som är en salig blandning av främst gamla grejer. 
Nog för att det finns många fina kulor och grejer som är nyproducerade som är fina så tycker jag bäst om de äldre varianterna i skört glas eller foliematerial. Många av våra kulor kommer från Nicklas morfar och sen har jag köpt lite på loppis. 
Är inget fan av stilrena granar utan vill ha klassiska färger och gärna blandade former på kulorna.
Knåpade förra året ihop små... ja vad man nu vill kalla det, pappersdiamanter?! som också hänger i granen i år. 
 
Nu hoppas jag vi hittar ett sätt att få granen att inte barra den veckan vi är borta över jul så att vi kan njuta av den fram till trettondagen. Kanske om man sätter den i en hink på balkongen... 
Men just nu njuter jag varje morgon när jag går upp och sätter i kontaktetn till slingan. Nästa år skall jag bestämt ha granen inne redan från 1:a advent!
 

Kommentera här: