En helg, typ som förr fast som tre.

Vardag eller helg, dagarna flyter ju lite ihop kan man säga men jag tycker ändå vi fick till denna helg så att det faktiskt kändes som helg. Det är ju ingen stress men det hade känts skönt om vi på något sätt kunde få till något som iaf påminner om rutiner och lite mer vardag från och med nästa vecka. Idag "sov" vi liksom (eller gick inte upp förrän) 11.30, nyhetsmorgon var liksom över EN HELG när vi slog på tv:n.

MEN i övrigt så har dessa dagar, fre-sön, ändå varit väldigt "helgiga", typ så som en helg kunde se ut för 10 månader sedan. 

Fredagskvällen inleddes med att jag pallrade mig ner till Hemmakväll och slog till på en riktigt härlig godispåse.  (null)
När jag kom hem och C fått mat och iaf nästan somnat så vankades det en riktigt härlig middag som N såklart stod som ensam upphovsman till. Potatis/morots-puré med tryffel, T-bone steak, grillade tomater och rödvinssky. (null)
(null)
Sen kom lördagen. Jag fick lite tid, om än kort då klockan typ närmade sig lunch snarare än frukost, för att göra frulle. Utflykt stod på schemat så ingen tid att förlora. Fick bli choapudding som stått till sig över natten med mango och jordnötssmör. Kaffe och ägg till det. (null)
Sen gav vi oss iväg. Ut mot Ekerö och Äppelfabriken. Jag hade bokat årets upplaga av deras prisade äppelglögg och om vi haft tid hade jag gärna stannat och fikat i deras supermysiga infravarma växthus men det får bli nästa gång! Denna gång stod nämligen fika hemma hos Nicklas släktingar på schemat.  (null)
Första gången längre än kilometern utanför tullarna. Smått obrydd dock.
(null)
Mysiga Äppelfabriken. Åk hit om ni har lite tid över!
(null)
(null)
Sen kom söndagen med sovmorgon delux. Lite besök av min kusin med pojkvän, fikastund och snart blir det tv-kväll i soffan. Ja det var en minst sagt bra helg så nu håller jag tummarna för en hyfsat stabil natt så vi orkar upp till BVC kl 10.00 imorgon!

Kommentera här: