En önskelista för modell mindre

En månad kvar till julafton! Min egen önskelista är ju redan gjord och jag tog mig friheten att göra lillkorvens önskelista också. Går ju se det som ren och skär inspiration också, han behöver egentligen ingenting... Vem gör väl det?! Men det är ju så förbenat kul att titta på saker till miniatyrmänniskor så nog fick jag ihop en liten lista även till någon på 50cm som inte önskar sig nånting.
  • "Min första bok", finns ju många varianter men denna har jag läst gott om och den sakll inte avra sådär superklassisk. Tex: HÄR.
  • Sötnötmössa från nya "Arket". HÄR
  • Kudde med Arne Jacbssens typsnitt "C" från Design Letters. Tex: HÄR
  • Leksaker i naturgummi, kanske en boll och badanka. Tex: HÄR & HÄR
  • Lyxiga påslakan för spjälsäng i mönstret "Fauna" från Garbo & Friends. Tex: HÄR
  • En "Nicklasdocka" som är hela 85cm lång (lite väl dyrt för en docka dock). Tex: HÄR
  • Påslakan för vagga från svenska "Midnatt" i ekologisk bomull. HÄR
  • Speldosa från söta Farmhouse (som även har butik i Sickla). Tex: HÄR
  • Tallrik och bestick med Arne Jacbssens typsnitt från Design Letters. Tex: HÄR & HÄR
Kläder som är större än minimini (ja han bär just nu upp strl 44 med stolthet och jobbsr sig in mot 50-56) lär han ju också behöva. Nedan är plagg främst från H&M:s kollektion "Baby exclusive" som har mycket fint i bra prisklass och material så som ull, bomull och silke. Rosa, senapsgult och grått tycker jag är så himla fint ihop!
Sen skulle en ulloverall från Disana inte vara helt fel heller men det får nog bli till nästa höst. Sen kan man ju inte blunda för att Mini Rodini har rätt rejält söta kläder (taxdressen lixom!) men dem priserna känns orimliga så där får det bli Tradera om det skall bli något köp. 
Nog snackat om önskningar hit och dit. Kärlek är ju det enda som behövs egentligen. "Ge barnet kärlek, mera kärlek och ännu mera kärlek, så kommer folkvettet av sig själv" som Astrid Lindgren hade sagt.

Kommentera här: