V.40

Så var den här vecka 40. Graviditetsveckan alltså. Det innebär 39 fullgångna veckor och sju dagar kvar till dagen D. Men kan ju lika gärna betyda att det är 21 dagar kvar. Eller en. Just nu känns 21 dagar mer troligt dock. 
 
Igår var det den 8:e och det var mitt "hoppas på" datum då både jag, pappa, farfar och farfars mamma är födda 8:e. Men det sket sig ju. Tänker att nu på söndag, på farsdag, kan vara nästa lämpliga "hoppas på" datum.
 
Det är rätt sjukt vad psykiskt en sån här grej kan vara. Ända fram till sista jobbdagen kändes det verkligen inte alls så jobbigt, tiden flöt på och det var inte mycket mer med det. Men de senaste 2,5 veckorna som jag nu varit ledig har verkligen känts hur långa som helst. Och när jag tänker på att det kan vara tre veckor kvar ytterligare så kan man ju säga att jag varit gravid under årets alla årstider, vår, sommar, höst och vinter. Borde verkligen inte ha börjat tänka "nu kan det hända när som helst" så fort vecka 37 var här och bebisen beräknas färdigbakad enligt mobilappen. 
Det handlar egentligen inte om att jag vill att det skall ske nu nu nu, jag kan vänta tre veckor, herregud så taggad är jag inte på att gå igenom detta men just grejen att inte veta och varje natt ligga och vända och vrida på sig av ovetskap DET hade jag gärna sluppig i 21 dagar till. 
 
Nä men i brist på anant så skall jag leta upp en ny serie att brja plöja. Har sett alla tre säsonger av Gåsmamma nu sedan förra veckan så tänker att jag skall ta mig an Modus nu. Behöver en serie med spänning så man hela tiden "behöver" se ett avsnitt till. Gillar inte alla dessa "sitcoms" som går på tv där man inte har en anedning att se på nästa avsnitt liksom.

Bjuder på en sån där lite, enligt vissa, töntig magbild men samtidigt är det ju rätt coolt. Hur kroppen funkar liksom. Vecka 13 mot idag.
 
 

Kommentera här: