Köttvars förfest

Så överraskad blev jag igår när jag kom hem till Nina. Vi skulle ju bara hänga lite innan biodejt! Men när jag plingade på dörren så visade det sig att det inte alls var söndagsbio som stod på schemat utan världens finaste lilla tillställning för att fira "Köttvars" nedkomst. 

Fina fina vänner som ordnat det så mysigt och precis så som jag tänkt att jag skulle vilja ha det! Jag slapp både färgkodade "pojkblå" balonger, vaginatårta och att måla tryck på bodys. Jag har haft lite vånda inför en sån där Amerikaniserad babyshower som blir allt mer populärt även här i Svedala. Tilläggas skall att jag verkligen inget har emot att medverka eller fixa sådana för andra men själv har jag helt enkelt inte känt mig helt bekväm med tanken på att vara centrum på något liknande. Kanske har det att göra med att jag inte känt mig helt bekväm med hela den här "bli mamma, prata babyliv och gå in i puttinuttbubblan"-grejen. Även om det mer och mer börjar sjunka in att det på riktigt kommer att flytta in en till person med mig och Nicklas.
 
Jag kunde inte varit mer tacksam över denna mysiga kväll med hembakade bullar, kladdkaka, té och fina vänner som skämde bort mig/oss med fina presenter. Tack, tack och tack igen<3
Förutom bubbel, nappar, hudvård och amningstillbehör (som redan hunnit flytta in i nescesär och skåp) så fick vi dessa fina saker. Mjukisdjur direkt från savannen, flodhäst och tiger. Insektsbyxor, napphållare och en urfin "pippi-filt". 
Familjefotot är också redan kirrat. Sen om "Köttvar" blir ögonlös som sin mor eller får en mer hysterisk blick som sin far, ja det återstår att se. 
 

Kommentera här: