En solig och skön jäkla dag

Vissa mornar är lite skönare än andra. Typ dem när man fått sova bra på natten, solen lyser in, man får feeling (och har tid) att göra en lite härligare frukost som man sen hinner äta i lugn och ro. (null)
(null)
(null)
Fortfarande fina tulpaner sen helgen på bordet har vi också.
Frukosten jag gjorde var en mannagrynsgröt som jag kokat i kokosmjölk. Sen skalade jag päron och stekte i lite smör och sirap och lade ovanpå gröten som jag även pudrat med kardemumma och kanel. Som en dessert, fast frukost.  (null)
(null)
Sen ville Cotten också äta och han är just nu i perfekt storlek för att kunna sitta/ligga på ett optimalt sätt när vi ammar vid bordet. Skulle gärna pausa tiden just nu för han är liksom så medgörligt enkel att ha att göra med. Stabil i kroppen så man kan bära honom lite hur som helst och inte särskilt krävande i aktiviteter utan nöjer sig med att vara där vi är. (null)
(null)
(null)
När solen sen fortsatte skina så var promenad ett måste. Solen envisade sig dock med att vara på fel sida Hammarbykanalen så jag tig båten över och gick sen i solen hem. (null)
(null)
(null)
(null)
Observera skidåkaren i lila overall. Man älskar ju det!
Nu håller vi tummarna för fler soliga dagar!
(null)

Kommentera här: