Våfflor och sol

Det var vår i luften idag! Hurra för det. Nicklas har åkt utomlands för jobb i ett par dagar, inte lika mycket hurra för det. Men det skall nog gå bra.

Idag har vi firat jungfru Marias bebådelsedag... Fick googla för att faktiskt ta reda på vad det är vi firar med att äta våfflor denna dag. Man kan väl säga att det är Marias otrohet vi uppmärksammar. Nio månader kvar till jul även.

Våfflor serverades hos svärmor dit båda jag, Cotten och syster var hembjudna. Mycket trevligt och gott. Jag rullade hem kan man säga. Även den sista lilla "bebisvåfflan" som blev slank ner. (null)
(null)
Att promenera på torra gator med solen i ansiktet är sån himla enkel energihöjare. Satte mig till och med på en bänk utanför huset när jag kom hem och lät C sova i vagnen en stund bara för att norpa eftermiddagens sista strålar. (null)
Nu hoppas jag på en lugn natt så vi båda har någorlunda energi till babysimningen. 

Kommentera här: