Min första morsdag och lite helg

Hur varmt har vi inte det nu då? Man älskar ju det! En helgen med fint väder kan inte bli dålig och det blev inte heller den som gått. Vi inledde lördagen med att dra vårat strå till stacken på föreningens gårdsstädning. Kanske inte den roligaste lördagssysslan men lite mysigt är det ändå på något vis. Nicklas oljade staket och klippte buskar och jag gick lös med kantgräsklipparen. (null)
(null)
Under kvällen njöt vi av Carnitas på tallriken och fotboll på tv:n, även om jag kanske inte fullt ut njöt av själva matchen. Men det är det ju andra som gör dock.
(null)
(null)
Sen blev det söndag och jag fick lite sovmorgon. Numera är 08 sovmorgon då C vaknar 5.30 och gärna vill leka då. Frukost på balkongen blev det sen och jag spanade in min son genom nya solglasögon som jag fick i morsdagpresent.
(null)
(null)
(null)
I ett överhett Stockholm gav jag och C oss sen iväg in till Hornstull dör den stora årliga kvartersloppisen ägde rum. Jag har aldrig lyckats tajma in ett besök något annat år så det kändes som ett måste. Och jag hade kunnat strosa runt dör bland kartonger, klädhästar och plastbackar hur länge som helst tror jag om det inte vore för att svetten lackade och Cornelis inte var riktigt lika imponerad av loppisfyndande som jag.
(null)
(null)
(null)
När vagnen var fylld med lite kläder, träpussel och världens sötaste lilla "dramaten" i barnstorlek så styrde vi kosan till Bagis där svärmor bjöd på lunch och tårta! Som om det inte vore nog där så hade jag på kvällen även en inbokad tjejmiddag så Nicklas tog Cornelis nattning och jag fick sitta under infravärme på en uteservering inne i stan, sippa på vin och njuta av fin vänskap. 
Min första morsdag, fin blev den!
(null)


Kommentera här: